• CALDERES D'OLI TERMIC



    Utilitzades a zones on el subministre de gas natural, gasoil o fuel-oil és fàcil.



    Realitzen un calentament d'oli tèrmico en circuit tancat.



    Proporcionen calor per convecció a màquines consumidores dins d'un procés productiu.
  • CALDERES ELECTRIQUES



    Aporten calor mitjançant resistències elèctriques de molt baixa densitat.



    Rendiment del 100% de l'energia consumida.
  • CALDERES DE RECUPERACIO



    Utilitzades a instal·lacions de cogeneració.



    Aprofiten la calor latent en els gasos de combustió de motors, turbines, incineradores, oxidadors térmics,...
  • BESCANVIADORS



    - Vaporitzador: utilizat per petits consums de vapor a instal·lacions d'oli tèrmic.



    - Interacumulador aigua calenta: diposit d'aigua calenta sanitària a instal·lacions de fluid tèrmic.



    - Bescanviador oli-oli: calentament d'olis vegetals amb oli tèrmic.

CREMADORS MODULANTS

Si bé és cert que en l'actualitat molts equips de nova adquisició incorporen aquest tipus de cremadors (de fet Pirobloc ho implementa de sèrie i sense cost addicional en tots els seus equips de gas) encara existeixen moltes instal·lacions amb cremadors a dues marxes o fins i tot, per a baixes potències, a una marxa.

Cada procés de fabricació és diferent, però l'habitual és que el consumidor de calor no requereixi tota la potència en tot moment i fins i tot que en determinats casos el consum sigui nul o baix. En aquests casos de processos variables i àdhuc considerant una regulació òptima, el cremador s'apagarà. Contràriament al que sembla, això no contribueix a cap estalvi econòmic. Des d'un punt de vista d'eficiència energètica quan el cremador arrenqui de nou, es produirà el corresponent "escombratge" de la cambra de combustió produint un refredament innecessari de la mateixa.

Amb un correcte dimensionament i amb la disposició de cremadors modulants, quan la demanda de potència és baixa, la modulació del cremador s'acomoda a aquesta baixa demanda evitant l'atur complet i en conseqüència el refredament de la cambra de combustió per, tot seguit, tornar a escalfar-la. És a dir, consum inútil de combustible.

Fins a la nostra següent cita, no dubtin a opinar sobre aquest tema.
Llegir més!